Ola,
Donderdagochtend vroeg it is. Hier is jullie overzicht van alles wat mij opgevallen is afgelopen week. Enjoy!
Deze metafoor is leuk voor iedere leider of wannabe leider op de werkvloer. Sommige problemen kun je met een gerust hart overdragen aan je team.
Mannelijkheid is de laatste jaren vooral bepaald door een machismo beeld dat wordt gevormd door de Andrew Tate’s van deze wereld. Maar daar denken de Nieuw-Zeelanders achter dit initiatief heel anders over. En dat is wat mij betreft een voorbeeld voor de rest.
Iedereen droomt er vroeg of laat in het leven over om een restaurant te openen. En hoewel de straten uitpuilen van de nieuwste, hipste concepten. Hoef je soms helemaal niet lang te zoeken naar, zakelijk gezien, het ultieme restaurant.
Dit was voor mij ontzettend herkenbaar, en grappig.
Nike heeft een nieuwe CEO, met de juiste ervaring. Dat heeft iedereen denk ik wel gezien. Hij werkt al sinds 1988 bij het bedrijf. Dat is toch bizar, al zolang als ik leef. Dat kun je van de huidige generatie (en mezelf) echt niet zeggen.
Wijnen komen traditioneel uit een land, sterker nog. Ze komen uit 1 streek. De hardliners van de markt doen er ook alles aan om dat in stand te houden. Deze wijnmaker haalt echter de beste druiven van over de hele wereld en maakt een van ‘s-werelds eerste global wine. Bij zo’n goed verhaal komt natuurlijk ook een leuk prijskaartje.
Goedkopere, goede wijnen zijn er natuurlijk ook. Dat bewijst Aldi in hun nieuwste stunt. Aldi houdt de Engelse voor de gek op een prestigieus paarden evenement. Connaisseurs worden ontmaskerd wanneer ze laten zien dat al deze wijnen gewoon bij d’n Aldi te krijgen zijn. Voor weinig.
Het laatste kwartaal nadert, dat wordt weer doelen stellen. Budgetten bepalen en strategie bedenken. En dat hoeft niet in ontzettende hei-sessies of off-sites. Dat is, als je het goed wilt doen, helemaal niet moeilijk. Kijk maar.
Parfum is een prachtig product. Waar chefs steeds populairder worden. En de creative achter modemerken idolen worden. Blijft de Neus achter de trendsettende geuren die je in elke hipstertent ruikt altijd op de achtergrond.
Met veel plezier las ik de nieuwsbrief van Roland Grootenboer. HR guru van Nederland en omstreken. In de editie van deze week een interessant framework voor het nemen van rust. Wanneer heb je behoefte aan wat? En hoe komt je nu echt tot rust. Als je te lui bent om te klikken, je vindt ‘m hieronder.
LYLT
Waarom je beter een optimist dan een pessimist kunt zijn? Dat lees je in Schop onder je Kont #115 van afgelopen maandag.