Ik ga erg lekker op verhalen oprichters. De originele founders vertellen altijd toch net even dat eerlijke verhaal. Een van de oprichters van Netflix, niet Reed Hastings, komt met wijze lessen en hele toffe inzichten in deze podcast.
Pixar is een animatiestudio, maar goed animeren is niet hun core kracht. De verhalen die ze animeren maken ze extreem goed. Dit zijn een aantal regels die ze hanteren. Storytelling gold.
Alright Mr. Roy. Een mooie campagne om je eraan te herinneren met je luie reet achter je bureau vandaan moet komen. Het is trouwens oktober. Weet je nog…
Dit tijdschrift komt uit wanneer ze er zin in hebben en ligt elke keer 1 merk helemaal toe. Van ontstaan, tot waar ze voor staan, campagnes en strategie. Ik kwijl hiervan.
Als je op zoek bent naar een beetje zelfvertrouwen of, net als ik, regelmatig aan jezelf twijfelt. Dan heeft Mr. Porter een mooi lijstje samengesteld met 13 dingen die je kunt doen om je moraal een boost te geven.
H&M laat zich de kaas niet zomaar van het brood eten. Ze gaan de TikTok hype Sephora achterna met hun eigen winkels zonder kleding maar helemaal gericht op Beauty. Want beauty is big business.
Interessant is dat de hele beauty en fitness hype, gericht is op jonger worden/lijken/zijn. Want we sporten immers om de eeuwige jeugd te bewaren. Toch is het een feit dat we allemaal ouder worden. Dat zie je terug in de manier waarop geld opgehaald wordt in dit speelveld. Bedrijven gericht op het, ouder worden zonder oud te zijn halen serieuze bedragen op namelijk. En kosten trouwens ook serieuze bedragen.
Nike heeft een eerste echte eigen tentoonstelling. Het biedt een uniek inkijkje in de geheime archieven van het bedrijf.
Schrijver Arnon Grunberg liep twee weken mee bij De Nederlandsche Bank en schreef daar deze tien columns over voor het FD. Zoals alleen hij dat kan.
Er gaan geruchten dat Jony Ive, de designer van onder andere de iPod en iPhone, zich gaat bemoeien met OpenAI Hardware gadget. Hype-makerij, want de tijd heeft ons allemaal geleerd dat écht nieuwe technologie nooit van oude rotten komt…
LYLT
In Schop Onder Je Kont 116 van maandag schreef ik dat het niet te laat is om de juiste keuzes te maken. Om onszelf te onderscheiden van rotzooi.